Hieronder tref je de tentoongestelde werken, wat het is, waarom het is en de prijs.
Onderaan het werk een blik in het verleden: een expositie van het ouderlijk café.

Mixed media met gepoft papier
Elke witte stip is ontstaan in een kleine explosie (gepoft).
• Element | 70x70 cm. | verlijmd op dibond met alu-ophangprofiel | € 950,-
• Bloemenwei | 20x30 cm. | in baklijst € 325,-
• Maan | 20x30 cm. | in baklijst | € 325,-
• Landschapje | 20x20 cm. | in baklijst | € 185,-

Circle of Life / Klimaatkubus
Vier bloemharten als kwetsbaar symbool voor het leven. De fragmenten vormen een kubus, die vanuit verschillende kanten bekeken een ander beeld laat zien. De stadia reageren op elkaar. Er is het voortbestaan (diversiteit), de transitie (opeenvolgende cirkels), en het absolute niets (transparantie) waarin alles letterlijk lijkt te zijn opgelost. De kubus bestaat uit 4 losse onderdelen, die op specifieke wijze tegen elkaar worden geplaatst.
> Bekijk dit werk beter op:
vlvi.nl/circle-of-life
Circle of Life / Klimaatkubus I en II | Acrylic block, photo, paint  / 10x10x10 cm. / 2022.
Circle of Life > Bloemenhart #2 | Acrylic block, photo, paint  / 100x100x25 mm. / 2022.


Fotomontages
Van Lieshout VI brengt graag onzichtbare verbindingen in beeld. Zoals in haar fotomontages, waarin de betekenis van afzonderlijke foto's veranderd door ze samen te smelten. Ze is op zoek naar het punt waarop 1+1 drie wordt. Tussen de duizenden foto's die ze maakte van de omgevingen waar ze was, vindt ze combinaties die een nieuwe, verborgen wereld blootleggen.
In zowel haar 2D- als het ruimtelijke werk speelt het narratieve element een rol. Thema’s zijn altijd gelieerd aan ons huidige tijdsgewricht, natuur, verontrusting, engagement, winnaars en verliezers.
Vijvertje 2021
Vijvertje 2021
Ontmoeting (AP)
Ontmoeting (AP)
Human nature
Human nature
Plants
Plants
Wallflower
Wallflower
Into the woods | Fotomontage | Hahnemühle fine art print in zwarte baklijst | 40 x 30 cm. | opl. 3 | € 385,-
Vijvertje IV | Foto met kleurbewerking | Hahnemühle fine art print (100% katoen, 308 g/m2) | 40 x 30 cm. | in zwarte baklijst | opl. 3 | € 385,-
Ontmoeting (AP) | Fotomontage met kleurbewerking in zwarte baklijst | Ruwe structuur, mat papier van Hahnemühle, 100% katoen | dit werk is geselecteerd voor en te zien op Klimaatexpo'22, museum de Fundatie, kasteel Nijenhuis | | NTK
Human Nature | Fotomontage | Hahnemühle fine art print in zwarte baklijst | 30 x 20 cm. | opl. 3 | € 285,-
Plants | Fotomontage | Hahnemühle fine art print in zwarte baklijst | 30 x 20 cm. | opl. 3 | € 285,-
Wallflower | Foto onbewerkt | Hahnemühle fine art print in zwarte baklijst | 30 x 20 cm. | opl. 3 | € 285,-

Fields
Fields
Ground
Ground
Golden (herfstgoud) | Fotomontage | Hahnemühle print in zwarte baklijst | 30 x 40 cm. | opl. 3 | € 385,-

Fields | Fotomontage | Hahnemühle fine art print in zwarte baklijst | 30 x 20 cm. | opl. 3 | € 285,-

Ground | Fotomontage | Hahnemühle fine art print in zwarte baklijst | 30 x 20 cm. | opl. 3 | € 285,-



Bloesem   
Mixed media; fotografie op ruw Büttenpapier, epoxy, papier, bloesemblaadjes | 40 x 30 cm. | in witte baklijst | NTK


In 2015 bezocht ik Japan om daar het feest van de Sakura mee te maken. De bloeiende kersenbloesem in Japan is een metafoor voor de vergankelijkheid van het leven:
The blooming period of cherry blossoms are short, leading to an instantaneous flourish and sudden death. In the Japanese culture, the flower serves as a reminder of mortality and humanity knowing that the life of a human being can end anytime just like the flower. The cherry blossom exemplifies this human condition, making people realize that life is short and that they should live it well.


Soms neemt een kunstwerk zelf je mee op een onverwachtse tocht. Dat gebeurde bij mij bij ‘Bloesem’.
Lees hier het hele verhaal van mijn bloesemblaadjes studie en de bijzondere totstandkoming van dit werk.
Up There I  
Foto digitaal bewerkt, beschilderd met verf, oliepastels en garen, op canvas 120 x 90 cm. | € 1450,-

Ik was op de top van een berg, in de buurt van Maratea in het zuiden van Italië. Links stond ik aan de voet van een enorm Christusbeeld, gemaakt van wit marmer. De heilige figuur keek uit over de Tyrrheense kust, alsof hij alle kleine mieren daar beneden in de vallei zegende. Rechts naderde een dreigende storm, die alles in diepe duisternis hulde.
In Up There I en Up There II  wil ik deze mystieke ervaring laten zien, die het gevoel van onzichtbare krachten, en onze eigen nietigheid, vertegenwoordigt.

Holy Water | Tweeluik, mixed media | € 485,-
Meneer Zwijg
Drieluik, 3 x 30 x 20 cm. Hahnemühle art print (100% katoen, 308 g/m2), gescheurd in zwarte baklijst | opl. 3 | € 680,-

Bladerend in een oud familiealbum zag ik een man die ik niet kende. Navraag leerde dat hij kostganger was bij de ongehuwde zus van mijn oma. Zij kookte voor hem en volgens boze tongen waste ze hem zelfs. Je zou er bijna wat van denken, als je niet beter wist: hij leed aan ernstige reuma, zij was mensen- en in het bijzonder mannenschuw. Alles aan deze man op de foto leek symbolisch. Elk attribuut een stille getuige van zijn bestaan. Naar verluid werd hij 60 jaar oud. Omdat hij geen nabestaanden had, kreeg hij een gemeentelijke begrafenis. Zijn naam was Zwijg.

In de vitrines
Koraalring | bioplastic | 6x10x6 cm.
Ring uit bioplastic geïnspireerd door kwetsbare koraalstructuren. De ring is heel fragiel en zo breekbaar dat je hem niet lang kan dragen. Het is een verwijzing naar ons kwetsbare ecosysteem en de plastic soep in de oceanen.

Quarantaine-sierraad ‘Myosotis collier’
vergeet-me-nietje, epoxy en sluitinkje | n.a.v. de eerste lockdown. Gemaakt voor en geëxposeerd in CODAmuseum, Apeldoorn | NTK

Fly fly butterfly | steen, pla-filament, vlinder † 2018 en 2019
Fly Fly Butterfly is onderdeel van een project waarvoor ik honderden vlinders ontving. De vlinders zijn een natuurlijke dood gestorven. Ze hebben gediend op de kweek­afdeling van de Vlinderstichting, waar hun eitjes benut werden t.b.v. lesmateriaal, om kinderen op scholen te leren over rupsen en vlinders. Nadat alle stadia doorlopen zijn mogen ze de vlinders loslaten in de vrije natuur. Een koolwitje leeft gemiddeld 2 weken.

Pool of Fear, april 2020 | Bioplastic en spuugbakje | getekend met 3D-pen | € 680,-
Ik heb mijn angst voor Corona van me af getekend in deze 3D-pentekening.
Bij een 3D pen wordt plastic verhit tot ± 190 graden. Hierdoor smelt het materiaal voor korte tijd en is het bewerkbaar.
Bekijk dit werk hier uitgebreid.


Seeds (Judaspenning)
Bioplastic, papier en steen | getekend met 3D-pen | 3 luik, ook apart te koop | € 480,- / 480,- / 680,-
“Everything that exists is in a manner the seed of that which will be.” (Marcus Aurelius)
De Judaspenning dankt zijn naam aan de zaaddoosjes die op penningen lijken. Volgens volkslegenden liet Judas toen hij zich verhing de zilverstukken die hij had gekregen voor zijn verraad onder zijn galg vallen. Daaruit groeide de Judaspenning. Bekijk hier de totale struik.

Birth
Birth
Love
Love
Seas of heaven, Birth en Seas of heaven, Love
bioplastic, glas en water | bekijk deze werken beter: 
Love en Birth | NTK


On a piece of mother earth
is nothing what it seems to be
New life forms
and mother earth sighed

Gemstones, red | bioplastic, steen (rozenkwarts) en epoxy | 185,- en 95,- euro
Steen met kiemen groot | bioplastic, steen | 165,- euro
Steen met kiemen klein | bioplastic, steen | 85,- euro


Everytime I think of you
Everytime I think of you
Kip zonder kop
Kip zonder kop
'Elk meisje speelt met poppen' uit de serie Barbaarbarbie:
Everytime I think of you | 14x17x8 cm. | mixed media | € 195,-
Kip zonder kop | 30x20x20 cm. | mixed media | € 280,-

Bosom
Bosom
confessions
confessions
Bosom | 30x20 cm. | foto onder acrylglas verlijmd op dibond met alu ophangprofiel | opl. 3
Confessions | 15x10x2,5 cm. Foto afgedrukt op Kodak Pro Endura achter acrylglas 25 mm. | opl. 3



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
De onzichtbare verbinding

1983,  14 jaar



De bistro 1978. Mijn ouders, Ted en Trudy, achter de bar.



Visrestaurant "Waterman" (het sterrenbeeld van mijn vader)


Het Lindenbergcafé, in de 90-er jaren